چهارمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی، با حضور شرکت ملی صنایع مس ایران از 7 تا 9 مهرماه 1394 در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران بر پا گردید و علاوه بر مشارکت شرکتهای خارجی در نمایشگاه، شماری از سفیران کشورهای مختلف مقیم تهران در این همایش حضور داشتند.
منابع طبیعی هر کشور همراه با نیروی انسانی، زیر بنای توسعه اقتصادی آن محسوب می شود و از بین این منابع ، منابع معدنی تجدید ناپذیر هستند. وجود منابع معدنی فراوان در کشور، فرصتی خدادادی است که باید با بهره گیری اصولی و استفاده بهینه از آن بتوان بهره وری در صنایع مرتبط را گسترش داد . بخش معدن کشور که فعالیت های معدنی از پی جویی و اکتشاف ذخایر تا صنایع معدنی را در بر می گیرد ، یکی از مهمترین قسمت های اقتصادی کشور محسوب می شود که رشد و توسعه آن برای رهایی از اقتصاد تک محصولی یعنی نفت ضروری است.

در حال حاضر در کشور بیش از 6000 معدن روباز و زیر زمینی فعال می باشد. علاوه بر آن ذخایر معدنی ناشناخته ای نیز در کشور وجود دارد که باید با سرمایه گذاری مناسب به شناسایی، اکتشاف ، استخراج و فرآوری آن تلاش کرد .
در کنار اکتشاف ذخایر و استخراج اصولی و بهینه از معادن ، تلاش برای ایجاد ارزش افزوده منابع درقالب صنایع معدنی و جلو گیری از صادرات و خام فروشی مواد معدنی امری مهم است.
ارتقاء بهره وری در صنایع معدنی از قبیل صنایع سیمان، سرب و روی ، آهن و فولاد، نسوزها و دیگر گدازها ، شیشه ، کاشی و سرامیک ، چینی مظروف  و آجر مستلزم تهیه مواد معدنی مورد نیاز و با کیفیت از یک سو و تجهیزات ماشین آلات مورد نیاز از سوی دیگر است .

توجه ویژه سیاست گذاران و متولیان کشور به این مقوله نیز حاکی از اهمیت این بخش است . از این رو سازمان نظام مهندسی معدن در راستای وظایف قانونی خود به همراه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر فعالان معدنی کشور ، اقدام به برگزاری “چهارمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران” نمود.

با توجه به اهتمام مدیران شرکت مهندسی و طراحی صنعتی رونین در زمینه انجام پروژه های معدن و صنایع معدنی  با دائر نمودن غرفه خود در سالن A ، با شركت در اين نمايشگاه ضمن ارائه توانمندي ها و پروژه های خود و میزبانی از مقدم مهندسین و متخصصین و بازدیدکنندگان محترم به ارتباط مستقيم با سایر شركت ها و فعالان این صنعت و تبادل اطلاعات و دانش مرتبط با آنان اقدام نمود.